ISO 10002 Belgesi Nasıl Alınır?

ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Sistemi Gereklilikleri

Standartta 8 madde bulunmaktadır. İlk üçü; kapsam, normatif referanslar ve terimler ve tanımlardır. Diğer beşi ise:

Yol gösterici ilkeler. Şikayetleri ele alma sürecindeki genel kavramlar oluşturulmalıdır. Bunlar; görünürlük, ulaşılabilirlik, cevaplanabilirlik, tarafsızlık, şikayetçilere bedelsizlik, güvenilirlik, müşteri odaklı yaklaşım ve sorumluluktur.

Şikayetleri ele alma çerçevesi. Kuruluşların neden etkili bir şikayet yönetimine, ilgili sorumluluklara ve otoriteye bağlı kalmaları gerektiğinin bir açıklamasıdır. Ayrıca, bir şikayet yönetimi politikası belirlerken dikkate alınması gerekenleri de tanımlamaktadır.

Planlama ve tasarım. Kuruluşun etkili bir şikayet yönetimi sürecini nasıl planlayabileceğinin ve tasarlayabileceğinin tanımlanmasıdır.

Şikayet yönetimi süreci işlemleri. Bir şikayet almak dahil, konuyu/sorunu tamamen çözmeye kadar tüm süreç işlemleri için kılavuz niteliğindedir.

Devamlılık ve geliştirme. Şikayet verilerini toplama ve kullanmada, şikayet yönetimi süreci performansını izlemede, kuruluşun gerekliliklerinin karşılandığından ve sürekli gelişim olduğundan emin olmak için süreci denetlemede kılavuzdur.

 

Nasıl ISO 10002 Uyumluluğu Sağlayıp Sertifika Sahibi Olabilirsiniz?

Sertifikasyon Aşamaları

BEK DANIŞMANLIK, ISO 10002 sertifikasyonu için iyi tanımlanmış ve kanıtlanmış bir uygulama sunmaktadır.

  • Fark/Gap Analizi
  • Farkındalık Eğitimi
  • Dokümantasyon Tasarımı ve Sonlandırma
  • Uygulama
  • İç Denetçi Eğitimi ve İç Denetimlerin Uygulanması
  • Yönetim İnceleme Toplantısı
  • Uygulamanın İncelenmesi
  • Değerlendirme Öncesi Denetim
  • Adım 1 – Belgelendirme Denetimi
  • Adım 2 – Belgelendirme Denetimi
  • ISO 10002 Belgelendirmesi
  • Katma değerli danışma ve eğitim hizmetleri ile sistemin sürekli geliştirilmesi

Ayrıca, biz belgelendirme sürecini basit bir şekilde gerçekleştirmekteyiz. Siz başvurunuzu yaptıktan sonra biz de aşağıda bahsedilen aşamalarda sizlere ve işlerinize rehberlik edecek bir bir personelimizi yönlendiriyoruz.

  1. Fark/Gap Analizi

Bu aşama, mevcut iş sürekliliği yönetim sisteminize yakından bir inceleme gerçekleştirip bu sistemi ISO 10002 gereklilikleri ile karşılaştırdığımız, isteğe bağlı bir aşamadır. Bu işlem, resmi değerlendirmeye tabi tutulmadan önce üzerinde daha çok çalışılması gereken alanları belirleyerek zaman ve para tasarrufu yapmanızı sağlar.

  1. Resmi Değerlendirme

Bu iki aşamada gerçekleşir. İlk olarak, gerekli ISO 10002 prosedürleri ve kontrollerinin geliştirilip geliştirilmediğini kontrol ederek kuruluşunuzun değerlendirme için hazır olup olmadığını inceliyoruz. Farklar bulursak onlarla yakından ilgilenebilin diye bulgularımızın detaylarını sizlerle paylaşıyoruz. Eğer tüm gereklilikleri karşılıyorsanız, sertifikasyonun gerektirdiği şekilde etkili bir şekilde çalıştıklarından emin olmak için kuruluşunuz içindeki prosedür ve kontrollerin uygulanmasını değerlendireceğiz.

  1. Sertifikasyon ve sonrası

Resmi değerlendirmeyi başarıyla geçtikten sonra 3 yıl geçerli olacak olan ISO 10002 sertifikası alacaksınız. Müşteri temsilciniz bu süreç boyunca sizinle iletişim içerisinde olacak ve sisteminizin sadece uyumlu olmakla kalmayıp sürekli geliştirildiğinden emin olmak için düzenli aralıklarla kuruluşunuzu ziyaret edecektir.

ISO 10002 Belgesi Nasıl Alınır konulu makalemizi okudunuz. Sizler de ISO 10002 Belgesi ile ilgili hizmet almak istiyorsanız bizimle irtibata geçebilirsiniz.