Çalışma Saatleri:

ISO/TS 16949 FAYDALARI NELERDİR?

/
/
ISO/TS 16949 FAYDALARI NELERDİR?

ISO/TS 16949 FAYDALARI NELERDİR?

ISO TS 16949 FAYDALARI NELERDİR

ISO TS 16949 Faydaları Nelerdir?

ISO TS 16949 Faydaları (Harici):

  • Mevcut müşterilerin ya da gelecekteki müşterilerin taleplerini karşılar.
  • Müşteri odağını geliştirir.
  • Uluslar arası kabulü ve itibarı artırır: ISO/TS 16949 aslında bir uluslar arası kalite yönetim şartnamesidir. Bilinen, saygın ve tartışmasız tüm dünyada kabul edilen bir standarttır.

  • Sizi iş dünyasında elit bir kategoriye yerleştirir: ISO/TS 16949 ile tescillenmek, kuruluşunuzu dünya çapında çeşitli kuruluşlar tarafından paylaşılan mükemmellik seviyesine yerleştirir.
  • Dış denetimlere ve teftişlere hazırlıklı olmanızı sağlar: düzenleyiciler, müşteriler vs.
  • Sürekli gelişime olanak sağlar: Kulağa klişe gibi gelebilir fakat gerçekten de doğru. Bugünün oldukça rekabetçi küresel piyasasında, güvenli, muhafazalı piyasa diye bir şey yoktur. Rakipleriniz gelişmek için çaba gösterirken siz de aynısını yapmalısınız.
  • Rekabet avantajı sağlar: Bir rakibinizle başa baş mücadele ettiğinizde onların sertifikası yokken sizin varsa sizce işi kim alır?

ISO TS 16949 Faydaları (Dahili):

  • İşletmenizi tespit modundan önlem moduna dönüştürür: Önlem, tespite göre daha az çalışma ve daha az masraf gerektirir. Bir ISO/TS yönetim sistemiyle, ürün uygunsuzluklarını önlersiniz. Sebeplere yönelerek kirliliği önlersiniz. Çalışanların ve diğerlerinin sağlığını ve güvenliğini korumak için tehlikeleri ve riskleri azaltır ya da yok edersiniz.
  • En iyi uygulamalar çevresinde şekillenen bir tutarlılık yaratırsınız.
  • İş performansını geliştirir: İyi tasarlanmış, iyi uygulanmış ISO uyumlu bir yönetim sistemi müşterilerin ve tüketicilerin memnuniyetini artırmanıza yardımcı olur; dahili üretim ve işletme verimliliğini artırır.
  • Bireylere bağımlı olmayı azaltır: Bir ISO yönetim sistemi sorumluluğu ve mesuliyeti tüm iş gücüne dağıtır. Önemli görevlerde daha çok insan daha çok bilgi ve sorumluluk paylaşır. Sonuç: görevler ya da sürecin kendisi bir kişi işi bıraktı ya da iş değiştirdi diye çökmez. Her birey kendi payına düşen sorumluluğu taşır.
  • Kontrollü, disipline bir gelişme için model sağlar: Bazı kuruluşlar ISO/TS yönetim sistemlerini işi organize etmek, uygulamaları sistemleştirmek ve kuruluş büyüdükçe yönetim sorumluluğundan emin olmak için bir yol olarak görmektedirler.
  • Uygun eğitimi sağlar: Bir ISO sistemi yol haritalarının toplamı gibidir. Her yol haritası bir sürecin bitişinden diğerine geçişte yön bulmayı sağlar. Sürece katılan yeni insanlar bu yol haritalarıyla eğitilirler. Öğrenirken bu yol haritalarına başvururlar. Performansları bu haritalara göre test edilir. Bir kez süreci öğrendiler mi bir daha bu yol haritasına ihtiyaç duymazlar (Süreç değişiklikleri haricinde- bu durumda yol haritası değişir ve insanlar tekrar eğitilir).
  • Yönetim görüşünü geliştirir: Etkili bir ISO yönetim sistemi, performans göstergelerinin gözlemi ve ölçümünü; kalite ve müşteri memnuniyetiyle birleştirmektedir. Bu, kararları temellendirmek için gerekli olan yönetim hedeflerinin verisini vermektedir. Gerekli iç denetim fonksiyonunun daha güçlü olmasını sağlamaktadır. İç denetim, süreç problemlerini ve potansiyel müşteri memnuniyeti konularını başkalarından önce tespit edip çözmenize yardım eden bir “erken uyarı sistemi” dir. Yönetim değerlendirmesi ise döngüyü sonlandırıp gerçek verilere ve kanıtlara dayanan kararlar alınmasını sağlayarak gerçek verilerle birlikte yönetimi sağlar.