ISO 9001 – Kalite Yönetim Sistemi Nedir?

/
/
/
ISO 9001 – Kalite Yönetim Sistemi Nedir?

ISO 9001 – Kalite Yönetim Sistemi Nedir?

ISO 9001 – Kalite Yönetim Sistemi Nedir

ISO 9001 – Kalite Yönetim Sistemi Nedir?

Etkili bir işletme yönetim sistemi yürüten kuruluşlar, pay sahipleri arasında süreçlerinin yararlılığı ile ürün ve servislerinin güvenilirliği anlamında bir güven ortamı yaratırlar; aynı zamanda da risk yönetiminden yarar sağlarlar. Buna ek olarak verimli bir iş yönetimi, artan müşteri memnuniyeti ve en nihayetinde de kuruluşun başarısıyla sonuçlanan sürekli gelişme ve geliştirme için temel oluşturulmasını sağlar.

ISO 9001 de, bünyesinde 162 ülkeyi barındıran ve dünya çapında bir ulusal standartlar kurumları federasyonu olan Uluslararası Standardizasyon Kuruluşu (International Organisation for Standardisation/ISO) tarafından geliştirilen uluslararası bir kalite standardıdır.

ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, gerçekleştirdiğiniz tüm işlemler esnasında devamlı olarak kaliteyi izlemek ve yönetmek için size yardımcı olacaktır. Dünyanın en çok bilinen kalite yönetim standardı olan ISO 9001, sizler için uygun uygulama ve hizmetlere ulaşma yollarını ana hatlarıyla çizmektedir.

ISO 9001, küçük aile şirketlerinden dünyanın en geniş kurumları ve devlet enstitülerine kadar her türde ve her büyüklükte kuruluşa hitap etmektedir. Bu standart, iş performansının geliştirilmesine sevk eden müşteri odaklı iş yönetimi için yapılandırılmış fakat esnek bir çerçeve programı sunar.

ISO 9001, ihtiyaç duyduğu gereklilikler içine de dahil edilen aşağıdaki sekiz Kalite Yönetim Prensibine dayanır ve kurumsal performansı arttırmak için uygulanabilir:

  • Müşteri odaklı
  • Liderlik
  • İnsanların katılımı
  • Süreç yaklaşımı
  • Yönetime sistem yaklaşımı
  • Sürekli geliştirme
  • Karar vermede gerçekçi yaklaşım
  • Karşılıklı fayda sağlayan tedarikçi ilişkileri

Standart; anahtar süreçlere karar verme, rol ve sorumlulukları belirleme, politika ve hedefler, dokümantasyon gereklilikleri, müşteri gereksinimlerini anlamanın ve bunları karşılamanın önemi, iletişim, kaynak gereksinimleri, eğitim, ürün ve süreç planlaması, tasarım süreçleri, satın alma işlemleri, üretim ve hizmet, ürün ve süreçlerin izlenmesi ve ölçümü, müşteri memnuniyeti, iç denetçi, yönetim değerlendirmesi ve geliştirme süreçleri de dahil olmak üzere bir kuruluşun etkinliklerinin tüm yönlerini kapsamaktadır.